Andainya YB Padang Tengku meninggal


Sudah ramai YB yang menang PRU12 yang meninggal. Pergi menemui Ilahi. Matinya mereka adalah satu proses perpindahan ke alam baru. Alam barzakh yang pasti menanti setiap yang bernyawa. Bersemadi di situ untuk satu lagi proses peralihan ke alam akhirat yang kekal abadi. Mahkamah akan bersidang untuk membuat justifikasi terhadap amal baik dan buruk. Bagi seorang YB, ada dosa dan pahala dalam amalan politik mereka.

Pagi ini saya bercuti. Lalu, kesempatan yang ada pergi menghantar anak ke SMA Padang Tengku. Nampaknya ada projek melebarkan tepi jalan berhampiran sekolah. Ini akan mengurangkan kesesakan di depan pintu pagar semasa menghantar dan mengambil anak sekolah. Kemudian, membuat u-turn untuk menghantar anak yang lain ke SMK Padang Tengku. Tiba di selekoh masjid, berselisish dengan sebuah kereta yang menghantar anak ke PASTI. Saya mengambil jalan tepi tetapi kereta jatuh ke dalam lubang kerana jalan berlopak.

Terus mara ke hadapan. Jatuh lagi lubang besar di jalan Kg. Batu Nering. Saya fikir kerosakan jalan ini sudah lama berlaku. Dulu anak almarhum bilal masjid Padang Tengku pernah kemalangan di sini. Lama juga masuk wad kerana kecederaan di kepala. Rumah Tok 4 tak jauh dari jalan ini. Selalu juga nampak Tok 4 lalu jalan tersebut semasa ke masjid. Tapi, kenapa tidak baiki.

Saya amat yakin. Seandainya ada PRK, jalan ini akan dibaiki segera. Segala macam projek mee segera datang mencurah-curah. Inilah budaya KERAjaan BN. Wahai YB, turunlah melihat masalah rakyat. Kepada Tok 4, aturkan gotong royong untuk bersama membaiki jalan yang rosak teruk. Kalau tidak mahu berkhidmat, beri aje jawatan tu kepada orang lain yang sanggup berkhidmat.

0 comments: