Pemuda bertekad memenangi PRK Manek Urai

Timbalan Ketua DPP Pusat, Ustaz Azman Shapawi berikrar untuk memastikan kemenangan calon PAS dalam PRK Manek Urai. Tekad tersebut diucapkan ketika membahaskan ucapan dasar Muktamar Tahunan ke 55 di Stadium Malawati. Beliau berjanji akan menghantar seramai mungkin Pemuda PAS untuk bertugas sepanjang kempen PRK tersebut.

Kerusi DUN Manek Urai mesti dipertahankan. PRK ini tidak akan menukar kerajaan negeri yang memerintah. Namun, kemenangan PRK ini akan memberikan pukulan yang cukup pedih kepada Be End (Bn). Rakyat di kawasan pengundi pelbagai kaum di Semenanjung telah menolak Bn dengan keputusan 4 - 0. Bn begitu berharap untuk menang di kawasan majoriti Melayu seperti di Manek Urai. Mereka mahu menagih sisa-sisa sokongan dari orang Melayu.

Kepada semua Pemuda PAS khasnya dan PR amnya, mari bersama kita menyertai pesta jihad ini. Mari berjumpa dengan seberapa ramai pengundi. Bukan setakat pengundi DAP (duduk atas pagar) yang perlu didekati, malah orang-orang Umno. Cerita Ketua Dewan Ulama' PAS, Dato' Harun Taib semasa sesi penggulungan muktamar wajar direnungi. Katanya, dengan senyuman, seorang Umno totok sanggup memberikan undi kepada calon PAS. Tambahan pula, seperti kata Pengerusi Tetap, dalam pertarungan tidak semua musuh dapat dikalahkan dengan senjata. Ada yang boleh tewas dengan tutur kata dan kerdipan mata.

Ayuh kita turun ke medan. Ketika melalui Manek Urai sebentar tadi, jalan utama dari Laloh hingga ke Pahi telah berlaku perang poster. Demam pilihan raya telah bermula. Jangan lupa untuk bermunajat kepada Allah supaya diturunkan pertolongan dari langit dan bumi. Allahu Akbar !!!

0 comments: