Kemana Nasibnya?


Dipetik dari web tranung kite.
Oleh: Ulit mayang


"Kadang kala lucu jugak bila baca blog yb zulkifli nordin , dengan hanya berasaskan kepada laporan akhbar semata – mata , lantas terus saja beliau membuat ulasan dengan penuh perasan. Kesian sungguh.

Betul seperti kata YB Mahfuz "PAS tidak wajar terima zulkifli nordin , adalah tidak wajar menerima kehadiran ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin ke dalam parti itu kerana tindakan tersebut tidak selari dengan semangat permuafakatan parti gabungan pakatan pembangkang , bukan saja tidak dapat menaikkan imej Pas tetapi akan mencemarkan lagi nama baik parti itu.


Atau , yb zulkifli nordin yang menggilai PAS , sehingga terpaksa mengintai dari jauh saja

Kenyataan yb zulkifli nordin dinafikan oleh Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man , katanya " Saya yakin PAS tidak akan terima zulkifli"

Sebelum itu dalam petikan asal berita tersebut yang bertajuk " PAS sedia terima zulkifli" , memetik kenyataan bahawa PAS sedia membuka pintu kepada Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin jika bekas anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu ikhlas mendokong prinsip dan perjuangan parti mereka.

Naib Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, parti itu sedia mempertimbangkan penyertaan Zulkifli ke dalam PAS."PAS sentiasa mengamalkan dasar terbuka kepada sesiapa sahaja untuk menyertai kami termasuk YB (Yang Berhormat) Zulkifli.

"Kalau beliau mengemukakan permohonan, pihak jawatankuasa parti akan mempertimbangkannya,"

Catatan: Semoga YB Zul menagmbil apa yang berlaku sebagai satu teguran kepadanya untuk lebih berhikmah dalam berdakwah. kerna Islam itu sangat-sangat cermat agamanya..

1 comments:

Anonymous said...

janganlah katakan Pas itu islam wahai syaitan ahli pas