Mereka Jentik, kita terajang!!

Nabi ada bersabda:

Tidak sempurna iman kamu semua sehingga kamu mencintai aku lebih daripada kamu mencintai ibupa kamu, anak-anak kamu dan seluruh manusia sejagat.”

Jahanam! Jahanam!

Jahanam Sweden!!!

Sekali lagi umat Islam ditampar dengan isu penghinaan terhadap Nabi yang kita sayangi Nabi Muhammad SAW. Kelakuan tangan-tangan laknatullah itu telah menyebabkan pejuang-pejuang Islam diseluruh dunia tidak senang duduk selagi mana ‘mereka’ bertanggungjawab diatas kebiadaban mereka menghina kekasih di hati seluruh pendokong Islam itu.

Oleh itu, Dewan Pemuda Pas telah menganjurkan satu perarakan damai ke kedutaan Sweden bagi melontarkan kemarahan terhadap penghinaan kepada kekasih Allah itu.

Mula berkumpul di Masjid Tabung Haji

“Mereka telah menggambarkan Nabi kita seperti seekor binatang dalam akhbar mereka!!” Kata Ustaz Nasaruddin Hassan dengan nada yang tegas mengutuk tindakan pelukis tiga buah akhbar Sweden yang menghina Nabi SAW dengan karitakurnya.

Turut hadir dalam demonstrasi petang tadi ialah Ustaz Rezuan M.Nor, Ustaz Yusof Embong, Pimpinan-pimpinan dewan pemuda pas peringkat negeri dan juga Pimpinan Mahasiswa Islam. Walaupun tidak mencapai ribuan orang yang hadir, cukup untuk menyatakan kemarahan umat Islam di Malaysia ini. Alhamdulillah, kita masih sensitive dengan isu yang serius ini. Andaikata ‘mereka’ buat hal lagi esok, saya yakin hari berikutnya kita akan adakan lagi tindakan.

Pidato bersemangat daripada Ustaz Nasaruddin Hasan Tantawi

Pidato-pidato daripada pimpinan-pimpinan telah menyentuh hati dan sanubari para peserta perarakan. Mengingatkan kita perit perinya perjuangan Nabi SAW dalam menyebarkan Islam sehinggalah kita kecapi nikmat Islam di Malaysia ini, maka sangatlah tidak wajar andai kita membiarkan Nabi kita dihina..

“Kasih! Kasih!”

“Kasih Rasul!!”

“laknat! Laknat!”

“laknat Sweden!!”

Di hadapan kedutaan Sweden, para peserta mengangkat poster yang bertulis ' Don't insult our prophet Muhammad' yang bermaksud 'jangan cela Nabi kami Nabi Muhammad'

Teriakan demi teriakan tidak putus-putus sehinggalah bersurainya perhimpunan itu..

Dimanakah tersoroknya cinta Nabi dalam hati kita sebenranya andai kita redha dengan tindak tanduk puak-puak laknatullah tersebut menghina baginda. Jangan biarkan mereka.

Di saat umat Islam yang sedang lemah dan leka hari ini, kita diserang pula dengan ujian yang sedemikian. Sebenarnya ini adalah peringatan daripada Allah kepada semua pejuang Islam supaya tidak hanyut dibuai duniawi.

Hari ini Nabi kita dihina dengan penghinaan yang begitu teruk sekali. Ianya bukan kali pertama. Tetapi mengapa puak-puak mereka tidak serik memperlakukan sedemikian. Semuanya kerana perjuangan kita sudah semakin pudar ‘izzahnya. Roh perjuangan Nabi Muhammad SAW yang kita teriakkan tidak menusuk masuk kedalam hati kita. Semuanya dek kelalaian kita. Kerana itu mereka berani buat lagi.

Wahai pejuang..

Pada hari ini diadakan demonstrasi untuk kita membela Nabi kita yang tercinta. Seorang kekasih yang sepatutnya melekat dihati kita. Jangan halang roh perjuangan baginda untuk mengalir dalam darah kita. Walau apa pun yang terkorban wajib untuk kita pertahankan. Selagimana mereka tidak memohon maaf, selagi itu kita sama-sama perangi mereka.

1 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

generasi muda perlu bersopan..















'Kejutan Besar' Untuk Generasi Muda Sabah Dan Sarawak:-)
>>>Tolong Klik Di Sini<<< ^_^