Selamat Hari Guru


Pada 14 Mei 2011, saya bertemu dengan Cikgu Zaidan di Pasar Minggu Kuala Lipis. Hangat genggaman tangan beliau sewaktu kami bersalaman. Antara soalan cepu emas yang beliau tanya ialah `bila nak kembali bekerja di Lipis?'. Katanya, blog tidak lagi berseri. Tak sangka Cikgu Zaidan turut menekuni blog PAS Lipis. Selepas kembali ke Kulim, saya luangkan sedikit masa menziarahi blog Pemuda PAS Lipis. Posting saya yang terakhir ialah pada tahun 2009, sewaktu mula menyambung pelajaran ke Bangi. Ya, begitu cepat masa berlalu...

Semalam, 16 Mei adalah Hari Guru. Hari ini, mengikut zaujah saya, ada majlis sambutan hari guru Pasti di Kerdau. Bersama anak bongsu kami, dua orang Cikgu Zila dari Pasti Padang Tengku bertolak ke sana seawal jam 6.30 pagi. Satu perjalanan yang jauh dan terpaksa turun-naik jalan yang beralun serta berliku. Namun, komitmen guru-guru Pasti terhadap aktiviti parti sentiasa berada pada tahap yang tinggi. Menurut zaujah, semua guru diminta membawa satu `buah tangan' untuk ditukar dengan guru-guru lain di majlis tersebut. Semasa balik dari UKM pada minggu lepas, saya singgah di Raub untuk membeli beberapa pilihan hadiah.

Selamat hari guru kepada para pensyarah, ustazah, ustaz dan semua cikgu. Terima kasih kerana mendidik kami semua. Kepada Pemuda PAS Lipis, tahniah kerana berjaya mengendalikan beberapa buah Pasti. Tahun hadapan, harap dapat gantung banner `selamat hari guru'. Akhbar-akhbar online sebelah depa banyak menyiarkan berita tentang sambutan hari guru, tapi sebelah kita terasa sepi. Kenapa ye?

1 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

selamat hari guru








Politik BN Politik Setan - Undi BN Undi Haram. Adik2 wajib bersumpah tidak mengundi BN. Sayang adik :-)
>>>http://Blog1Malaysia.blogspot.com/<<<