Pemuda Harapan Ummah

Tahniah kepada anak-anak muda Sahabat Masjid yang telah turun ke Dataran Lipis bagi menjalankan kerja-kerja dakwah. Teruskan ! Anda adalah harapan ummah. Antara golongan yang terpilih semasa hari penghakiman di Yaumul Qiamah ialah pemuda yang hatinya terpaut dengan masjid. Rapat dengan rumah Allah. Bukan mereka yang suka melepak di jalanan. Dan tidak juga merera yang akrab dengan akademi hiburan seperti Fantasia-sia.

Kisah pemuda Ashabul Ukhdud (Sahabat Parit Api) boleh menjadi pendorong kepada anda semua. Begitu juga cerita Ashabul Kahfi (Sahabat Gua) adalah manifestasi golongan muda yang komited dengan ikatan tauhid. Kebenaran iktiqad mereka telah dirakamkan oleh Allah di dalam al-Quran. Kepada pemuda, lazimilah menghadiri Usrah yang kini teksnya membincangkan persoalan aqidah. Kebulatan penyerahan dan kehambaan kepada Allah merupakan penjana perjuangan yang terbukti mampu bertahan.

Semoga Blogger Pemuda Lipis, teruslah aktif menghantar berita di laman ini. Saya yang kini kembali ke menara gading akan turut menulis sebagai penambah seri. Takbir !!!

0 comments: